1. Eerste dagen Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tom Hermkens - WaarBenJij.nu 1. Eerste dagen Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tom Hermkens - WaarBenJij.nu

1. Eerste dagen Thailand

Door: Tom Hermkens, Eddo Smit

Blijf op de hoogte en volg Tom

11 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Dinsdag 6 januari was het afscheid nemen van familie op Schiphol en nog even lekker een kop koffie drinken, voordat we door de gate liepen. Winterjas & sjaal snel afgegeven aan onze ouders en zomerjas daarvoor in de ruil aangedaan. Na een vlucht van 11 en een half uur zijn we woensdagochtend om 6.45 uur (lokale tijd) aangekomen op het vliegveld van Bangkok. Onze reis door Azië kan dan eindelijk echt beginnen! Nadat we klaar zijn bij de immigratiedienst voor visacontrole en de backpack weer hebben, konden we buiten zoeken naar een taxi. We hadden gelukkig voor de eerste nacht al een hostel geboekt, zodat we niet in Bangkok zelf nog eens op zoek zouden moeten gaan naar een slaapplek.

In eerste instantie wilde we de eerste dag doorhalen om van de jetlag af te komen, vervolgens hadden we het briljante idee om een korte powernap in te lassen, waarna we vervolgens om 3 uur s’middags wakker werden. Achteraf niet z’n briljant idee dus. De tweede dag hebben we ervoor gekozen om een lokale markt en winkelcentrum op te zoeken om onze toch al uitgebreide uitrusting aan te vullen :P. Hier hebben we ons ook aangepast aan de Thaise cuisine, door afscheid te nemen van de aardappelen en de rijst en noodles met open armen te ontvangen.

Vervolgens besloten we om het echte backpackersbestaan nog even uit te stellen door onze vakantie te beginnen met twee nachten in een drie-sterren hotel. Omdat we het centrum van Bangkok op een leuke manier wilden verkennen, kozen we voor de oer-Hollandse manier: d.m.v. een fietstocht. Hier hebben we ons een weg gebaand door Chinatown, de flower market en door de straten van een drukke stad, welke meer inwoners heeft dan heel Nederland. Daarnaast hebben we kennis gemaakt met de eerste tempels en het lokale fruit wat Thailand te bieden heeft. Aangezien we niet kapot te krijgen waren, hebben we smiddags de watertaxi gepakt om aan de overzijde van de rivier een van de bijzonderste tempels van Thailand te bezoeken. Dit is de tempel genaamd: Wat Arun.

Zaterdag 10 januari hebben we ons hotel ingeruild voor een guesthouse in de buurt van de backpackersstraat Khao San Road. Vanuit hier hebben we onder andere de stad verkend, een park en het zeer indrukwekkende Grand Palace bezocht en de tempel Wat pho bekeken. Hier stonden we versteld van de grote gouden Buddhabeelden, de 1 nog groter als de andere.

• 11 Januari 2015 - 17:06

Nina:

Ik vind de fietstocht wel echt vet! Kwamen jullie een beetje door het verkeer?!

Veel plezier nog verder jongens! :)

• 12 Januari 2015 - 20:00

Ria Verhaegh:

Super leuk om te horen dat jullie eerste dagen al zo goed zijn verlopen. Heel veel plezier en een prachtige reis toegewenst!

• 13 Januari 2015 - 13:20

Leonie Volleberg:

ik vind het prachtig,en knap,dat jullie die reis aandurven,
    hoe ging het fietsen daar vraag ik me af,want het is daar toch best wel hectisch?
    weet je waar ik vooral benieuwd naar ben,is wat de mensen,daar doen en hoe het eten daar is.
    maar als ik het verslag lees,kom ik daar wel achter denk ik.
    groeten Leonie..

• 13 Januari 2015 - 17:54

Suzanne:

Klinkt goed broertje!! Ben al blij dat je veilig bent aangekomen....maar zo te zien en lezen vermaken jullie je wel daar! Je hebt op de lokale markt toch wel al souvenirtjes ingeslagen wah :) haha...
    Amuseer jullie!!

xxxx je zus

• 18 Januari 2015 - 12:51

Ria Burgers:

Heey Tom,
    Jullie gaan gegarandeerd een geweldig avontuur tegemoet. Maak je dromen waar.....geniet ervan. Ik ga je verhalen zeker volgen; lijkt me geweldig!
    Groetjes en pas op jezelf,
    Ria

• 21 Januari 2015 - 10:16

Annelies:

we volgen je op de voet .gr jan/annelies